Caretta Caretta doğal ortamına bırakıldı

Çanakkale'de balıkçı ağına takılan Caretta Caretta doğal ortamına bırakıldı.

Çanakkale Boğazı ile Kabatepe arasında balıkçı ağlarına takılan Caretta Caretta türü deniz kaplumbağası Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Deniz Kaplumbağaları Uygulama ve Araştırma Merkezi (DEKUM) tarafından tedavisinin yapılmasından sonra yeniden doğal ortamına bırakıldı.

Balıkçı ağlarına takılan kaplumbağanın genel kontrolleri yapıldığını belirten ÇOMÜ Deniz Kaplumbağaları Uygulama ve Araştırma Merkezi (DEKUM) yetkilileri, “Uysal ismini verdiğimiz kaplumbağanın ilk incelemelerinde vücudunda yüzeysel darbe izleri ve ağzındaki yarık dışında hayati bir soruna rastlanmadı. Üzerindeki parazitler temizlenen ve morfolojik ölçümleri alınan Uysal, rehabilitasyon tankında bir gece bekletildi ve Veteriner Hekim Özay Bedizci tarafından muayenesi yapıldı. Yapılan tetkik ve tahlillere göre kaplumbağanın herhangi bir sağlık sorununun olmadığı belirlendiği için markalanarak bulunduğu alanda denize salındı” dedi.

adanzyehaber.com

GÜNCEL Haberleri

Bakan Uraloğlu: "Savaş Başladığından Beri Hürmüz Boğazı’ndan Türk Sahipli 11 Gemimiz Güvenli Şekilde Geçti"
EAYK-TAYK Sahil Güvenlik Kupası Doğu Ege Yat Şampiyonası 32. Yıl
Borusan Port, Breakbulk Europe 2026 Fuarı’nda Yoğun İlgi Gördü
Ege Bölgesi’nin Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller Sektörünün İlk 11’i İSO 500’de Yerini Aldı
350 Metrelik Sondaj Platformu İskelesi Dron İle Görüntülendi