Mississippi Nehri artık ölüm taşıyor

Amerika Birleşik Devletleri’ni boydan boya geçen Mississippi Nehri denize döküldüğü Louisiana eyaleti kıyılarında balık ölümlerine yol açıyor.

Amerika Birleşik Devletleri’ni boydan boya geçen Mississippi Nehri denize döküldüğü Louisiana eyaleti kıyılarında balık ölümlerine yol açıyor.

Yaz aylarında gözlenen bu toplu ölümlerin son dönemde daha büyük boyutlara ulaşması endişeye yol açıyor. Uzmanlara göre balık ölümleri suda oksijen azalmasından kaynaklanıyor. Bunun sorumlusuysa ülkeyi boydan boya kateden Mississippi Nehri’nin taşıdığı tarımsal gübre ve diğer kimyasallarla sanayi atıkları.

Bu atıklar sonucu oluşan yosunlar canlıları oksijenden mahrum bırakıyor. Bu durum iki milyar dolarlık balıkçılık sektörü için çok büyük tehdit oluşturuyor.

Mississippi Nehri’nin döküldüğü Meksika Körfezi denizlerde kirliliğin en üst düzeye çıktığı, canlı yaşamın yok olma sınırına ulaştığı ölü bölgelerin başında geliyor.

Ölü bölgelerin bulunduğu diğer yerler arasında, Güney Amerika, Gana, Çin, Japonya, Avustralya, Yeni Zelanda, Portekiz ve İngiltere açıkları bulunuyor. Ölü bölgelerin sayısının ve alanının her yıl büyük bir hızla arttığı belirtiliyor.

virahaber.com

GÜNCEL Haberleri

EAYK-TAYK Sahil Güvenlik Kupası Doğu Ege Yat Şampiyonası 32. Yıl
Borusan Port, Breakbulk Europe 2026 Fuarı’nda Yoğun İlgi Gördü
Ege Bölgesi’nin Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller Sektörünün İlk 11’i İSO 500’de Yerini Aldı
350 Metrelik Sondaj Platformu İskelesi Dron İle Görüntülendi
Muhafazakar Cruise Gemisi Aroya İstanbul’u Ana Liman Olarak Seçti