Sinop'ta yapılacak nükleer santral anlaşması kabul edildi

Japonya tarafından Sinop’ta Türkiye’nin ikinci nükleer santralinin yapımını öngören uluslararası anlaşma bu sabaha karşı TBMM Genel Kurulu’nda kabul edildi.

Japon Mitsubishi Heavy Industries, Itochu Corp. ve Fransız şirketi GDF Suez 2013′te yapılan bir anlaşmayla santralin yapımını 22 milyar dolar bedelle üstlenmişlerdi. Nükleer santral 4,800 MW gücünde olacak ve MHE ile Fransız Areva  şirketinin imal edecekleri Atmea 1 tipi reaktörlerle çalışacak.

Söz konusu yasanın TBMM’de kabul edilmesinin ardından santralin yapılması için en önemli adım olarak kabul edilen yasal zemin sağlanmış oldu.

Türkiye’nin ilk nükleer santrali Rus Rosatom tarafından Mersin Akkuyu’da inşa edilecek.

virahaber.com

GÜNCEL Haberleri

Vali Varol, Kuşadası'nda Deniz Güvenliği Faaliyetlerini İnceledi
Lara Plajı'nda Kıyı Kirliliğine Bilimsel Takip
Mehtap Turları ve Büyükada Seferleri Başlıyor
Sinop Limanı'nda Batan Lüks Yat 7 Günlük Çalışmayla Kurtarıldı
Kırgız Heyet Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin Mavi Bayrak Deneyimini İnceledi