Husiler, 3 gemiyi serbest bıraktı

Güney Kore Dışişleri Bakanlığından yapılan açıklamada, Husilerin karasularını ihlal ettiği gerekçesiyle Kızıldeniz'de alıkoyduğu biri Suudi Arabistan'a ait 3 gemiyi ve 16 mürettebatı salıverdiği belirtildi.

Güney Kore, Yemen'deki Husilerin alıkoyduğu 2'si Güney Kore'ye ait 3 gemiyi serbest bıraktığını bildirdi.

Yonhap'ın haberine göre, Güney Kore Dışişleri Bakanlığından yapılan açıklamada, Husilerin karasularını ihlal ettiği gerekçesiyle Kızıldeniz'de alıkoyduğu biri Suudi Arabistan'a ait 3 gemiyi ve 16 mürettebatı salıverdiği belirtildi.

Serbest bırakılanlar arasında 2 Güney Kore vatandaşı bulunduğu, sağlık durumlarının iyi olduğu, ailelerine gerekli bilginin verildiği ifade edilen açıklamada, gelecekte benzer olaylar yaşanmaması için Seul yönetiminin güvenlik önlemlerini artıracağı vurgulandı.

Husiler, yaptıkları açıklamada, Kızıldeniz'de Yemen'in Ukban Adası'nın 3 mil açığında 3 geminin alıkonulduğunu duyurmuştu.

Grubun üst düzey yöneticilerinden Muhammed Ali el-Husi, Twitter'dan paylaştığı mesajda, gemileri Suudi Arabistan öncülüğündeki koalisyon güçlerine ait olduğu düşüncesiyle alıkoyduklarını, Güney Kore'ye ait olduğunun ortaya çıkması durumunda gemilerin serbest bırakılacağını bildirmişti.

Vira Haber

DÜNYA Haberleri

NATO Zirvesi Öncesinde Deniz Güvenliği Gündemi Ankara’da Değerlendirildi
Denizcilik Tarihinin En Büyük LNG Gemisi Siparişi: Katar’dan Çin’e 24 Dev Tanker
İngiltere'den Hürmüz Boğazı'na Askeri Yığınak
ABD Orta Doğu'ya 3'üncü Uçak Gemisini Konuşlandırdı
Dışişleri Bakanlığı: "Türk Deniz Yetki Alanlarını İhlal Eden Haritaların Geçerliliği Yoktur"